میز و صندلی ناهار خوری

میز و صندلی

در دنیای آشفته و پرمشغله امروز وجود خانه‌ای پر از آرامش و زیبایی برای افراد الزامی است تا از تنش ‌ها و انرژی‌ های منفی دور باشند. معمولا افراد برای دست یافتن به چنین محیط آرامش بخش و شاید، اولین نکته‌ای که به ذهن شان خطور می‌کند استفاده از وسایل راحت و استاندارد به عنوان دکوراسیون منزل یا محیط کار است. استفاده از محصولات زیبا و با کیفیتی که هم زیبایی و هم هزینه و کیفیت مطلوب آن تاثیر شگرفی در دکوراسیون منزل یا محیط کار آنها داشته باشد و راحتی و آسایش را برای ‌شان فراهم کند. یکی از این وسایل، میز و صندلی‌هایی است که ما به عناوین مختلف مورد استفاده قرار می‌دهیم؛ ست های مخصوص دورهمی، میز و صندلی‌های ناهار خوری، ست ‌های مخصوص تراس، باغ و ویلا و …. که خوشبختانه این روزها در طرح‌ها و مدل‌های مختلف با متریال گوناگون ساخته و عرضه می‌شوند. (1)
به دنبال بهترین‌ها باشید
میز و صندلی جزو اجزای مهم مبلمان در دکوراسیون داخلی منزل هستند که باید به درستی انتخاب شوند. علاوه بر اینکه فضایی برای دورهمی خانوادگی و دوستانه هستند، به عنوان نقطه عطف در دکوراسیون هر خانه‌ای نیز شناخته می‌شوند. امروزه ست‌های میز و صندلی با استفاده از جدیدترین دستگاه‌ ها و ماشین آلات و با اصول مهندسی طراحی شده که دارای استحکام بالا و سبک مدرن و جدید هستند. تمامی برندها سعی می‌کنند میز و صندلی‌هایی که طراحی و روانه بازار مصرف می‌کنند به شکل استاندارد و ارگونومیک باشند. درست است که شاید در طول شبانه روز تنها چند ساعت از صندلی استفاده می‌کنید، اما همین زمان کوتاه از اهمیت زیادی برخوردار است و شما باید از راحتی کافی در هنگام نشستن برخوردار باشید. علاوه بر این طرح و مدل میز و صندلی‌ها هم جزو مواردی است که خریداران بسیار به آن توجه می‌کنند. (2)
تنوع بی‌نظیر میز و صندلی‌ها
انواع میز و صندلی در طرح‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های مختلف در بازار موجود هستند و برندهای مختلف سعی در کسب عنوان بهترین عرضه‌کننده در این عرصه را با توجه به نیاز مشتریان دارند. (3)

تاریخچه میز و صندلی

قدمت این محصولات به مصر، روم و یونان باستان باز می‌گردد. این محصولات اغلب از چوب ساخته می‌شدند. اگرچه میزهای اولیه شکلی ساده داشتند، اما طراحی‌های آنها هوشمندانه و متناسب با نیازهای مردم آن دوره بوده است. باز و بسته شدن میز توسط لولا، تنظیم و جدا کردن برخی از قطعات و ساخت میزهای قابل حمل نشان دهنده‌ کاربرد قابل توجه این محصولات بوده است.

مدل‌های متنوع میز و صندلی

میز و صندلی امروزه طرفدار زیادی دارد و مدل‌های متنوع آن پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای است. از مدل‌های منبت کاری شده و لوکس گرفته تا طرح‌های کلاسیک و ساده. علاوه بر این محصولات کم‌جا، میزهای تاشو و اسپرت مناسب بیرون منزل نیز طرفداران زیادی دارد. پیش از خرید میز و صندلی باید به سایز میز، جنس، امکانات و مدل آن توجه کنید.
اگرچه جنس بیشتر میز و صندلی‌ها از چوب است، اما طراحان مبلمان از مواد اولیه متنوعی برای ایجاد طرح‌های جدید و تلفیقی استفاده می‌کنند. مثلا ترکیب چوب و شیشه و چوب با ام دی اف برای میز و ترکیب چوب و پارچه، چوب و چرم برای صندلی‌ها از مدل‌های دوست‌داشتنی و پرفروش به شمار می‌آید. از جدیدترین ترندهای طراحی‌های مبلمان و میز و صندلی می‌توان به ترکیب چوب و فلز اشاره کرد که برای خانه‌ای با دکوراسیون مدرن یک انتخاب عالی به شمار می‌آید. (4)

ست‌های مختلف میز و صندلی

ست‌ های میز و صندلی این روزها کاربردهای زیادی پیدا کرده‌اند. آنها رکن اصلی رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و کافی شاپ‌ها هستند و از متریال‌های مختلفی از جمله چوب، پلاستیک، فلز و … ساخته می‌شوند. (5)

راهنما خرید میز و صندلی

برای خرید ست میز و صندلی به میزان فضا و دکوراسیون خود توجه کنید. به طور کل در نظر داشته باشید که از نظر سایزی میز و صندلی‌ها را طوری انتخاب کنید که رفت و آمد را برای شما سخت نکند. اگر صندلی‌هایی را انتخاب کرده‌اید که دارای روکش هستند، برای رنگ روکش‌ها می‌توانید از چند رنگ استفاده کنید تا دکوراسیون متفاوتی داشته باشید یا آن را هماهنگ با مبلمان‌تان انتخاب کنید که ست دکوراسیون ثابتی داشته باشید.

میز و صندلی‌های پلاستیکی

میز و صندلی‌های پلاستیکی در فضا باز برای داخل تراس، حیاط یا برخی رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین، افراد می‌توانند از انواع تاشو آن در زمان سفر استفاده کنند. این میز و صندلی‌ها در برابر رطوبت و آفتاب مقاوم بوده و جا‌به‌جای آنها آسان است.

میز و صندلی‌های فلزی

میزهای فلزی با رویه شیشه‌ای معمولا به علت مقاومتی که دارند، برای رستوران‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته نمونه ‌های آن در منازل نیز دیده می‌شود. قیمت این میزها به نسبت میزهای چوبی ارزان‌تر می‌باشد. همچنین، صندلی ‌های فلزی معمولا نشیمن نرمی داشته و طرح آنها به شکلی است که به کمر فشاری وارد نکند. (6)

میز و صندلی‌های چوبی

معمولا محصولات دکوراتیو که از چوب طبیعی ساخته می‌شوند، مشتری پسندتر هستند. برای تهیه این محصولات از چوب‌ درختان مختلفی مانند راش، گردو، بلوط، ساج، افرا و اقاقیا استفاده می‌شود. میز و صندلی‌های چوبی معمولا از بافت بسیار متراکمی برخوردار هستند و در برابر بسیاری از عوامل محیطی و فیزیکی مقاوم بوده و به راحتی پوسیده نمی‌شوند. برای اینکه رطوبت به آنها نفوذ نکند، با یک لایه محافظ رنگ اکریلیک مخصوص آنها را می‌پوشانند تا از ورود هرگونه رطوبت به بافت اصلی چوب جلوگیری کند. برای جلوگیری از خشک شدن، نفوذ رطوبت و ترک خوردن سطوح چوبی بهتر است سالی حداقل یک تا دو بار محصول را با رنگ مخصوص، رنگ‌آمیزی کنید. میز و صندلی‌های چوبی به نسبت سایر میزو صندلی ‌ها تنوع و مقاومت بیشتری دارند و به همین نسبت نیز قیمت آنها بالاتر است. شما می‌توانید به جای چوب طبیعی از ام دی اف نیز استفاده کنید.

بالا