میز جلو مبلی و میز عسلی

میز جلو مبلی و عسلی

فاکتورهای زیادی هستند که در ایجاد فضای دلنشین و دکوراسیون شیک در منازل دارای نقش اند؛ با انتخاب درست آن ها می توان جلوه زیبای خانه را دو چندان کرد. یکی از این عوامل که بخشی اساسی در دکوراسیون هر فضا محسوب می شود میز جلو مبلی است. همچنین میزهای کوچک مختص پذیرایی از مهمان که موسوم به میز عسلی هستند تکمیل کننده مبلمان فضا و عنصری کاربردی می باشند.
از طرفی دیگر میزهای کنار تخت هم که معمولا برای قرار دادن چراغ خواب یا قاب عکس و یا ساعت رومیزی استفاده می شوند. این میزها در اتاق خواب نیز استفاده شده که علاوه بر جلوه زیبایی به اتاق خواب، باعث مرتب شدن و نظم تعدادی از وسایل ضروری در اتاق خواب هم هستند. بنابراین انتخاب میز عسلی و میز کنار تخت در تناسب با دکوراسیون و اندازه منزل و یا اتاق خواب اهمیت بسیار زیادی دارد.

راهنمای خرید میز جلو مبلی و عسلی

میز جلو مبلی دیگر امروزه به یکی از رایج ترین میز های اتاق نشیمن یا پذیرایی مبدل شده که با داشتن طراحی خاص و دلنشین در اولین ورود هر میهمانی چشم ها را خیره می کند. جایگاه اینگونه میزها در جلوی مبلمان و یا صندلی های خانه است. میز جلو مبلی که یک میز شکیل و هماهنگ کننده چیدمان مبل هاست می تواند در مواقع پذیرایی به کار رود. لازم است بدانیم هر عنصری که در فضای خانه قرار می گیرد می تواند اثرات مثبت و منفی بر طراحی و چیدمان فضا بگذارد، پس در انتخاب هایمان باید نهایت دقت را به کار گیریم.
برای اینکه میز جلو مبلی و عسلی شما دکوراسیون کلی منزل شما را زیباتر کند، به نکات زیر دقت کنید: (2)

-اندازه:

انتخاب اندازه و ابعاد مناسب میز قهوه خوری یکی از قدم های مهم خرید میز جلو مبلی است. معمولا ابعاد استانداردی برای این میز در نظر گرفته نمی شود، به همین خاطر باید اندازه میز رو متناسب و به نسبت بزرگی مبلمان و جای قرار گیری میز در نظر بگیرید.(3)

-جنس:

میز جلو مبلی به دلیل اینکه به کرات در مواقع پذیرایی و قرار دادن مایعات بر روی آن به کار گرفته می شود، مدام در معرض آسیب قرار دارد؛ از اینرو ضد آب بودن و قابلیت نظافت می تواند فاکتوری مهم در انتخاب جنس آن باشد.
جنس های جدید و روز بازار میز جلو مبلی چوبی و میز جلو مبلی ام دی اف است که در عین شیک بودن، به مرور زمان کمتر خسته کننده می شوند، برای مثال جلو مبلی چوبی نسبت به جلو مبلی ام دی اف کیفیت بالاتری دارد و دوامش هم بیشتر است، اما قیمت خیلی بالاتری هم دارد. چوب روس، چوب راش و چوب بلوط و چوب گردو از جنس های رایجی است که در ساخت میز جلو مبل استفاده می شود. برای حفظ زیبایی و همچنین اقتصادی کردن قیمت در بخش های مختلف جلو مبلی از روکش چوب طبیعی استفاده می شود که در عین حفظ زیبایی و درخشندگی ظاهر چوبی، در کنار استفاده پایه چوبی و استفاده چوب در قسمت های مهم میز جلو مبلی قیمت مناسب برای محصول تمام شده در نظر گرفته می شود. (4)

– رنگ:

قبل از خرید هر وسیله ای باید ابتدا محل قرارگیری آن را در دکوراسیون مشخص کنیم. میز جلو مبلی نیز از این قاعده مستثنا نیست و با توجه به ابعاد و رنگش می تواند تاثیرگذاری زیادی بر فضا داشته باشد. به همین جهت باید در انتخاب رنگ آن و هارمونی اش با سایر مبلمان دقت کرد.
به این دلیل که میز جلو مبل با هر رنگ و ترکیبی در دکوراسیون و چیدمان منزل هماهنگ شود؛ معمولا این میز در رنگ های خنثی و ساده تولید می شود، پس اجباری نیست که رنگ ‌ها دقیقا مثل هم باشند. رنگ ‌های هم‌ خانواده و مکمل انرژی افزونی به پیرامون خود می دهند و رنگ های خنثی هم در کنار کل رنگ ها به چشم می آیند و فضا را دلفریب می نمایند. برای مثال در محیط های روشن و با رنگ های درخشان و زنده اغلب از میز جلو مبلی سفید و در محیط های تیره اغلب از میز جلو مبلی سیاه و تیره رنگ بهره گرفته می شود.(5)

-مدل:

امروزه چیدمان و سبک های طراحی سنتی و مدرنیته طرفداران خاص خودش را دارد. بسیار اهمیت دارد که طراحی فضای شما به چه سبکی است. اگر شما سبک کلاسیک را برای فضای خود انتخاب کرده اید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از میز جلو مبلی چوبی و یا در طرح کلاسیک بهره ببرید. این موضوع به یکپارچگی دیزاین فضا کمک می کند.
در مقابل، دکوراسیون مدرن قرار دارد پس چنانچه دکوراسیون شما در این سبک است حتما از میز جلو مبلی مدرن برای خانه خود استفاده کنید که در طیف وسیعی در جنس ها و طرح های مختلف تولید می شود، میز جلو مبلی مدرن، میز جلو مبلی مستطیل، میز جلو مبلی مربع، میز جلو مبلی گرد و دایره از این قبیل هستند.(6)
شایان ذکر است که:
میز جلو مبلی تکمیل کننده زیبایی مبلمان اتاق نشینمن خانه شماست؛ از آنجایی که هر میز جلو مبلی مناسب خانه و مبلمان شما نیست پس باید در نظر گرفتن روش های اصولی انتخاب این میزهای پرکاربرد، یک میز جلو مبلی شیک بخرید. انتخاب میز جلو مبلی و میز عسلی هایی که هماهنگ با مبلمان شما باشند کار آسانی نیست؛ اینچنین میزهایی که با طراحی هوشمندانه جایی برای قرار دادن وسایل و لوازم پذیرایی در خود دارند برای خانه هایی با فضای کوچک بسیار مناسب است. از طرفی هم باید توجه داشت میز جلو مبلی مدرن و چوبی که تنها جنبه زیبایی دارد بایستی به همراه میزهای عسلی مبلمان خریداری شود چون در هنگام پذیرایی از این سبک میزها نمی توان استفاده خاصی کرد.

بالا